۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۵۶۸۸۳۴
شریف پور در گفت وگو با رسا:

حامیان تروریسم نمی توانند ادعای مقابله با آ‌ن را داشته باشند | دولت به نسخه های غربی خوشبین نباشد

نماینده مجلس با بیان این که فرانسه به مکان امنی برای تروریست ها از جمله منافقان تبدیل شده است، گفت: چرا FATF نام فرانسه و برخی کشورهای دیگر را در لیست سیاه قرار نمی دهد؟ مگر همه کشور‌های عضو، متعهد به رعایت این قوانین نیستند؟
عین الله شریف پور

عینالله شریفپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به چارچوب و قوانین کنوانسیون FATF، بیان داشت: این نهاد هرچند در ظاهر برای جلوگیری از پولشویی و تأمین مالی تروریسم ایجاد شده است ولی باطن آن چیز دیگری است.

شریفپور با طرح سوالی مبنی بر این که آیا اعضای FATF تاکنون به قوانین این نهاد عمل کردهاند یا خیر، اظهار داشت: متأسفانه مهمترین اعضای این نهاد بینالمللی آشکارا از گروههای تروریستی حمایت میکنند.

وی افزود: زمانی که ایالات متحده آمریکا، فرانسه، رژیم جعلی صهیونیستی، عربستان و انگلیس آشکارا از تروریستهای تکفیری وهابی داعش حمایت میکنند، چگونه میتوانند از دیگر کشورها بخواهند تا به قوانین این نهاد بینالمللی عمل کنند؟  

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امروزه فرانسه مکان امنی برای گروههای مختلف تروریستی از جمله منافقان شده است. بنابراین چرا FATF به جای فرانسه، نام ایران را در لیست سیاه این نهاد قرار داده است؟ مگر همه کشورهای عضو، متعهد به رعایت این قوانین نیستند؟  

وی با تأکید بر این که با شرایط حاکم بر جهان، کنوانسیون FATF  قابل اعتماد نیست، تصریح کرد: تعدادی از کشورهایی که کارنامه بدی در حمایت از تروریسم داشتهاند، امروزه جزء اعضا و اجرا کنندگان قوانین FATF به شمار میآیند، از این رو نمیتوان به وعدههای این نهاد بینالمللی خوشبین بود.   

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: نظام سلطه و ایادیش منافع خود را در کشتار، استعمار و استثمار کشورهای خاورمیانه میبینند، به همین علت تلاش میکنند تا به بهانه FATFبه اطلاعات مالی و امنیتی این کشورها دسترسی داشته و از این طریق راحتتر از گذشته بتوانند به اهداف شوم خود برسند.  

وی گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به سبب اهمیت بالای این مسأله به این نتیجه رسیدهاند تا لایحه پیوستن جمهوری اسلامی ایران به FATF  تا دو ماه مسکوت بماند تا دولتمردان و نمایندگان زمان بیشتری برای تحقیق و بررسی در این امر داشته باشند.

شریف‌پور اظهار داشت: برخی از دولتمردانی که گمان میکنند با پیوستن ایران به کنوانسیون FATF، مشکلات کشور برطرف خواهد شد، باید به تاریخ انقلاب مراجعه کنند که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پس از سال 42 فرمودند که رابطه ایران با آمریکا، رابطه گرگ و میش است. آیا میتوان با گرگ به توافق رسید؟

وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب پیش از مذاکره با گروه 1+5 بارها تأکید کردند که اعضای این گروه قابل اعتماد نیستند به همین علت گروه مذاکره کنندگان ایرانی برای اجرای کامل برجام از سوی طرف مقابل باید ضمانتهای اجرایی لازم را اخذ کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: پس از گذشت دو سال از تفاهمنامه برجام بر همه جهان آشکار شد که آمریکا پیمانشکن بوده و نسبت به معاهدات بینالمللی هیچ تعهدی ندارد. بنابراین دولتمردان باید در همه مناسبات سیاسی، این خصیصه سیاسی آمریکا و غرب را مدنظر قرار دهند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات